Leeft dit ook in jullie organisatie?
Jullie hebben vragen rond visie, missie en strategie: hoe die (opnieuw) uitwerken? Hoe scherpe keuzes maken? Hoe vinden wat jullie verbindt bij een fusie of overname? Hoe omgaan met strategie en die vertalen naar ‘big, bold moves’?
Jullie willen naar een nieuwe visie op leiderschap. Hoe leiderschap loskoppelen van functies, moderniseren en meer slagkrachtig en gedeeld maken?
Een nieuwe cultuur in jullie organisatie, daar mikken jullie op. Wat wordt jullie ‘nieuwe normaal’, jullie DNA (Daily Natural Attitude)? Meer klantgerichtheid, zelfsturing, verantwoordelijkheidszin, een open feedbackcultuur, …?
Jullie zetten in op een nieuw organisatiemodel met minder hiërarchie en meer autonomie. Wat zijn dan de gevolgen voor jullie structuur? En voor jullie rollen en verantwoordelijkheden?
Jullie vragen je af welk governance model jullie nodig hebben om jullie organisatie te doen functioneren. Welke samenstelling, bevoegdheid en interacties voorzien jullie voor de raad van bestuur en andere bestuursorganen?
Klinken één of meer van deze uitdagingen herkenbaar? Jullie zijn niet alleen: we horen ze vaak bij onze klanten. Zij schakelen ons in om ze samen aan te pakken.
Dit verschil maken we
Jullie hebben heldere keuzes gemaakt over waar jullie naartoe willen. Leidende principes dus, vertaald naar bijvoorbeeld strategie, leiderschap en cultuur.
Er is meer eigenaarschap, verantwoordelijkheid en draagvlak door een combinatie van sterk leiderschap en participatie waar dat nuttig is.
Jullie krijgen geen lange teksten met analyses over het verleden, wel een beperkte set toekomstscenario’s en vooral tastbare ideeën om deze te implementeren. Logisch: we starten de implementatie vanaf dag één.
De werkbaarheid van nieuwe principes werd al getoetst met experimenten. Ook al is de nieuwe organisatie er nog niet, jullie doen al even alsof. Zo winnen jullie heel veel tijd.
Failing forward, consent decision making, teal: jullie medewerkers en leidinggevenden bereiken een hoger niveau van functioneren en worden kritischer, eigenzinniger en ambitieuzer.
Waarom klanten voor ons kiezen?
Verruim jullie perspectief
We reiken nieuwe inzichten aan en blijven jullie uitdagen. En net als jullie denken ‘Waar gaat dit naartoe?’, vinden we samen de rode draad. Afsluiten doen we met de ‘So what?’ test: wat is anders, wat is nieuw, waarom zou dit werken?
Kies wat voor jullie werkt
Vergeet de heilige huisjes of vaste modellen. Wij vertrekken van een leeg blad en maken jullie vraag vooraf glashelder. Tijdens de opdracht blijven we waken over de fit met jullie organisatie. Of we ook onze mening geven? Reken maar!
Land met concrete acties
Bij ons geen ellenlange as-is-analyse of vrijblijvende inzichten en modellen. Tijdens het traject zetten we jullie al op weg en experimenteren we al met de implementatie. De sleutel? Het actieplan na elke stap.
Krijg iedereen mee
De opdrachtgever, de interne projectleider, het interne veranderteam en de nodige klankbordgroepen: samen werken we heel zorgvuldig een projectarchitectuur uit waarin we alle relevante stakeholders betrekken.
De bonus? Tijdens én na het traject kunnen jullie bij ons terecht. ‘You can check out any time you like, but you can never leave…’